Cuba-en-Che-Guevara.reismee.nl

varadero

De dag begint zoals altijd met een ontbijtje en we besluiten naar Manzatas te rijden om de brug te zien die over een kloof van 112 meter diepte gaat. Volgens de gids van Truus ligt deze ten westen van Manzatas en circa 106 km ten oosten van Havana. Of de informatie is gegokt of de brug is verlegd wat ons niet waarschijnlijk lijkt maar het is circa 85km ten oosten van Havana. Geen idee wie die gidsen maakt. We stoppen bij het uitzichtpunt en worden getrakteerd op een geweldig panorama. Het is inderdaad de moeite van het rijden waard geweest. De vallei is begroeid met palmen en bomen en vele kalkoengieren zweven als vliegtuigen op de thermiek.

Op de terugweg maken we nog wat foto's en krijgen we het idee om een cache te vinden. Truus heeft thuis van alle plaatsen de gegevens gedownload op haar telefoon anders was het absoluut niet mogelijk aangezien we internetloos zijn. Bij Varadero is er 1 die schijnbaar bij een Cubaan thuis is en die het geweldig vind dat er mensen op bezoek komen. Wat een slim idee om in contact te komen met de buitenwereld. We kunnen hem niet op de terugweg vinden maar besluiten om morgen toch ff op zoek te gaan naar Charlie en het adres ff via de balie na te vragen zodat we niet verkeerd rijden.

Nog steeds zijn er mensen in ons groepje die wat last hebben van een ongebruikelijke stoelgang, we geloven dat dit een vakantie zal zijn die goed is voor de weegschaal. De uitkomst zullen we jullie niet onthouden en zolangzamerhand bestaan de maaltijden grotendeels uit geroosterd brood met wat zoet erop.

Terug in het hotel nog even op 19 oktober in zwemkleding op een strandbedje liggen en na het eten lekker relaxen in de bar en genieten van een prachtige show dansers. De band die vooraf speelt is geweldig alleen de trompettist zou een kokosnoot in zijn instrument moeten stoppen. Niet dat hij slecht speelt maar alleen om het volume te dempen. De rest is het er geloof ik niet mee eens en kijken mij aan alsof ik niet zuiver ben misschien moet ik oordopjes indoen. Na een paar drankjes gaan we slapen, tot morgen.