Cuba-en-Che-Guevara.reismee.nl

varadero

Ik ben vroeg wakker omdat mijn spieren weer allemaal opspelen. Het is nog donker en heb geen zin om me nog twintig keer om te draaien dus ik schrijf ff het verslag van gisteren af en begin voordat ik opsta alvast met die van vandaag. Nog even en dan sta ik op, het is half 7 en dan wandel ik even naar het strand, dat is terug in Nederland niet mogelijk. Het is droog als ik beneden kom er is amper iemand wakker en het hotel is nog in diepe rust. Roelof en de buurtjes slapen nog.

Als we aan de ontbijttafel zitten is het al gaan regenen en het stopt niet meer. Ongelooflijk dat er nog meer water kan vallen, maar het is het regenseizoen dus dan kan het dus wateren. We zitten te wachten en vragen ons af: wat te doen? Eindelijk de knoop doorgehakt en proberen de grot te vinden die niet ver hiervandaan is, helaas is de weg open gebroken en zien we nergens een "achteringang". Dan ff naar Santa Marta, niet ver over de brug om daar een cache te vinden die Charlie Bleu heet en die wordt gevonden. De beheerder is een super aardige Cubaan die helaas erg ziek is maar in een bijzonder kleurrijk huisje woont. We schrijven onze naam in het schrift en ik laat mijn trackable achter voor een volgende persoon.

Terug in het hotel voor een broodje zitten we te balen dat we in Varadero niets te zoeken hebben, het is puur voor de toerist gemaakt en er is weinig bijzonders te zien. Toch maar ff kijken tot hoe laat het apothekers museum in Matanzas open is waar Truus toch graag had willen kijken en inderdaad we springen in onze auto om die te bezoeken. Wat een prachtig onderhouden museum met een prachtige complete collectie van porseleinen potten en hele oude medicijnen die nog in originele fles of potje staan te pronken. Apothekerskasten en antiek destileerspul, je snapt ik ben geen apothekersassistente. Truus straalt en zou het liefst een pillenplank in haar tas mee willen nemen en vertelt honderduit over toen ze zelf nog werkzaam was in de farmacie.

Na het museum op zoek naar de Cueva de Bellamare waar we 1 bord van zagen staan die de richting aangaf en dat was het dus wederom constant vragen welke kant we op moeten. Ongelooflijk dat ze deze grot niet beter aangeven wat prachtig is deze grot. We raden iedereen aan om deze te bezoeken een plaatje is het met zeer bijzondere formaties stalagmieten/tieten en kristallen. Zelden hebben we zoiets moois gezien.

Terug in het hotel nemen we nog een drankje en ik wil straks even proberen de blog online te krijgen en/of een paar foto's, we zullen zien of het lukt.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!